(2015):
Kommt es auf die Lehrkraft an? Empirische Studien zur Selektion in das Lehramt und zu Lehrereffekten bei der Entstehung ungleicher Bildungschancen.
More
Neugebauer, Martin
Phone:
Postal Address
Freie Universität Berlin
Berlin
Germany
Visiting Address
Freie Universität Berlin
Room:
Berlin
Publications expand
Monographie
Book Chapter
Neugebauer, Martin
(2014):
Sind Lehrerinnen für die »Bildungskrise« der Jungen verantwortlich?.
More
Neugebauer, Martin
,
David Reimer
,
Steffen Schindler
,
Volker Stocké
(2013):
Inequality in Transitions to Secondary School and Tertiary Education in Germany.
More
Neugebauer, Martin
(2011):
Werden Jungen von Lehrerinnen bei den Übergangsempfehlungen für das Gymnasium benachteiligt? Eine Analyse auf Basis der IGLU-Daten..
More
Journal Article
Neugebauer, Martin
,
Oliver Klein
(2016):
Profitieren Kinder mit Migrationshintergrund von pädagogischen Fachkräften mit Migrationshintergrund?.
Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie,
68,
2,
pp. 259-283.
More
Neugebauer, Martin
(2015):
Who chooses teaching under different labor market conditions? Evidence from West Germany, 1980-2009.
Teaching and Teacher Education,
45,
pp. 137-148.
More
Neugebauer, Martin
(2015):
The Introduction of Bachelor Degrees and the Under-representation of Students from Low Social Origin in Higher Education in Germany: A Pseudo-Panel Approach.
European Sociological Review,
31,
5,
pp. 591-602.
More
Neugebauer, Martin
(2013):
Wer entscheidet sich für ein Lehramtsstudium – und warum? Eine empirische Überprüfung der These von der Negativselektion in den Lehrerberuf.
Zeitschrift für Erziehungswissenschaft,
16,
1,
pp. 157-184.
More
Neugebauer, Martin
,
Steffen Schindler
(2012):
Early transitions and tertiary enrolment: The cumulative impact of primary and secondary effects on entering university in Germany.
Acta Sociologica,
55,
1,
pp. 19-36.
More
Neugebauer, Martin
,
Marcel Helbig
,
Andreas Landmann
(2011):
Unmasking the myth of the same-sex teacher advantage.
European Sociological Review,
27,
5,
pp. 669-689.
More
Neugebauer, Martin
(2010):
Bildungsungleichheit und Grundschulempfehlung beim Übergang auf das Gymnasium: Eine Dekomposition primärer und sekundärer Herkunftseffekte.
Zeitschrift für Soziologie,
39,
3,
pp. 202-214.
More
Presentation
Klein, Oliver
,
Martin Neugebauer
,
Marita Jacob
(2017):
Migrant teachers in the classroom: A key to reduce ethnic disadvantages in school?.
More
Klein, Oliver
,
Martin Neugebauer
,
Marita Jacob
(2017):
Tragen Lehrkräfte mit Migrationshintergrund zur Reduktion ethnischer Bildungsnachteile bei?.
More
Neugebauer, Martin
(2015):
More Diversion than Inclusion? Social Stratification in the Bologna System.
More
Neugebauer, Martin
(2015):
Welchen Einfluss hat die Bachelor-Master Struktur auf soziale Ungleichheiten in der Hochschule?.
More
Neugebauer, Martin
(2014):
Der Lehrerarbeitsmarkt und die Wahl des Lehrerberufs im zeitlichen Wandel.
More
Neugebauer, Martin
(2014):
Kommt es auf den Lehrer an? Empirische Studien zur Selektion in das Lehramt und zu Lehrereffekten bei der Entstehung ungleicher Bildungschancen.
More
Neugebauer, Martin
(2014):
Can Teacher's Gender Explain The Growing ‘Boy Crisis' In Educational Attainment?.
More
Neugebauer, Martin
(2014):
The Bologna Degree Structure Reform and Social Inequalities in Higher Education: Evidence from Germany.
More
Neugebauer, Martin
(2013):
Reduzieren Bachelorstudiengänge die soziale Ungleichheit in den Hochschulen?.
More
Neugebauer, Martin
(2012):
The Bologna Process and Social Inequality in Higher Education in Germany: A Pseudo-Panel Analysis.
More
Neugebauer, Martin
(2011):
Can the teacher’s gender explain the ‘boy crisis’ in educational attainment?.
More
Neugebauer, Martin
(2011):
Wer entscheidet sich für das Lehramt? Eingangsmerkmale und Studienmotive von Lehramtsstudierenden im Vergleich.
More
Neugebauer, Martin
(2011):
Wer wird Lehrer und warum? Ursachen der Studienwahl und Eingangsvoraussetzungen von Lehramtsstudierenden.
More
Neugebauer, Martin
(2011):
Who enters the teaching pipeline? Entrance qualifications and determinants of choosing teaching as a field of study in Germany.
More
Neugebauer, Martin
(2011):
Wer wird Lehrer – und warum? Ursachen der Studienwahl und Eingangsvoraussetzungen von Lehramtsstudierenden .
More
Schindler, Steffen
,
Martin Neugebauer
,
David Reimer
,
Volker Stocké
(2010):
Primary and Secondary Effects at the Transitions to Secondary School and Tertiary Education in Germany. A Simulation Study with Counterfactuals.
More
Neugebauer, Martin
(2010):
Can the teacher's gender explain the 'boy crisis' in educational attainment?.
More
Neugebauer, Martin
,
David Reimer
,
Steffen Schindler
,
Volker Stocké
(2010):
How can we achieve a higher tertiary participation rate among students from low socioeconomic backgrounds?.
More
Neugebauer, Martin
(2010):
Can The Teacher's Gender Explain The 'Boy Crisis' in Educational Attainment?.
More
Neugebauer, Martin
,
Steffen Schindler
(2010):
The German Case: Primary and Secondary Effects at the Transitions to Upper Secondary School and to Tertiary Education.
More
Neugebauer, Martin
(2010):
Werden Jungen in der Schule tatsächlich von Lehrerinnen benachteiligt? Analysen auf Basis der IGLU Daten.
More
Neugebauer, Martin
(2009):
Institutional Variation and Meritocracy: Primary and Secondary Origin Effects at the Transition to Upper Secondary School across German 'Länder'.
More
Neugebauer, Martin
(2009):
Relative Importance of Primary and Secondary Effects: The Transition to Upper Secondary School in Germany .
More
Neugebauer, Martin
,
Steffen Schindler
(2009):
The German case: primary and secondary effects at the transitions to upper secondary school and to tertiary education.
More
Neugebauer, Martin
(2009):
Primary and secondary effects: the transition to upper secondary school in Germany.
More
MZES Working Paper
Neugebauer, Martin
,
Marcel Helbig
,
Andreas Landmann
(2010):
Can the Teacher’s Gender Explain the 'Boy Crisis' in Educational Attainment?.
More